Publications and Presentations

Parent association Balans

Balans Magazine, the magazine by the Balans foundation (www.balansdigitaal.nl), has published an interview in its October 2011 issue with Pier Prins and Esther ten Brink about Braingame Brian.

Presentations 2012:

– VKJP congress April 2012
– Congress parent association Balans Sept. 2012
– Serious Gaming congress

Publications Braingame Brian (more information in Research)

Vugs, B., Knoors, H., Cuperus, J., Hendriks, M., & Verhoeven, L. (2016). Executive function training in children with SLI: A pilot study. Child Language Teaching and Therapy, 1-20.download pdf

Ponsioen, A. J. G. B., Vliet, F. van, Blijderveen, R. & Zwiers, S. (2016). Braingame Brian: N=1 in de praktijk. Wat doet deze interventie bij deze cliënt? (Braingame Brian: A clinical single case study). De Psycholoog, 51(5), 44-57.download pdf

Dovis, S., Oord, S. van der, Wiers, R., & Prins, P. J. M. (2016). Een nieuwe kijk op ADHD. De rol van executief functioneren en motivatie. (A new perspective on ADHD. The role of executive functions and motivation). De Psycholoog, 51(5), 10-22.download pdf

Oord, van der S., Ponsioen, A.J.G.B., Geurts, H.M., Brink Ten, E.L., & Prins, P.J.M. (2014). EF game training in children with ADHD: A pilot study of the efficacy of a computerized EF remediation training with game elements for children with ADHD in an outpatient setting. Journal of Attention Disorders, 18(8), 699–712. pdf

Dovis, S., Van der Oord, S., Wiers, R., & Prins, P.J.M. (2012). Can motivation normalize Working Memory Task Persistence in children with ADHD. The effects of money and computergaming. The efects of money and computer-gaming. J. Abnorm. Child Psychol, 40, 669-681. pdf

Prins, P. J. M., Dovis, S., Ponsioen, A. J. G. B., ten Brink, E. L. & van der Oord, S. (2011). Does a computerized working memory training with game elements enhance motivation and training efficacy in children with ADHD? Cyberpsychology, Behavior & Social Networking, 14, 115-122. pdf

Prins, P.J.M., Ponsioen, A.J.G.B., & Ten Brink, E.L. (2011). Gebruik je hersens! Het verbeteren van executieve functies bij kinderen door oefening en training. De Psycholoog, 46(11), 38-48. pdf

Ten Brink, E.L., Ponsioen, A.J.G.B., van der Oord, S., & Prins, P.J.M., (2011). BRAINGAME BRIAN. Achtergrond, evaluatie en implementatie van een Executieve Functietraining met game-elementen voor kinderen met cognitieve controleproblemen. Kind en Adolescent Praktijk, 10(4), 166-174. pdf

Prins, P.J.M., Ten Brink, E., Dovis, S., Ponsioen, A., Geurts, H., de Groot, H., de Vries, M., & Van der Oord, S. (2010). Braingame Brian: Een Executieve Functie training met game-elementen voor kinderen met cognitieve controleproblemen. Universiteit van Amsterdam; Lucertis; & Shosho.

Prins, P.J.M., Ten Brink, E.L., Dovis, S., Ponsioen, A.J.G.B., Geurts, H., de Groot, H., de Vries, M.,& Van der Oord, S. (2010). Braingame Brian: An Executive Function Training Program with game-elements for children with cognitive control problems. University of Amsterdam; Lucertis; & Shosho. The Netherlands.

Prins, P.J.M., Dovis, S., Ponsioen, A.J.G.B. & Ten Brink, E.L. (2007). Nieuwe generaties, nieuwe media. ADHD behandelen met een computergame. Kind en Adolescent Praktijk, 4, 158-165. pdf

Design by

BPS Design

RSS